Este un adevar istoric ca Argentina a fost pentru multi ani un "test ground" pentru politicile FMI si tara a trecut prin crize repetate si foarte adanci. Se pare ca in ziua de azi riscul de miscari sociale este mai mic decat in trecut, dar exista oricum contraste extrem de puternice intre bogati si saraci. Infrastructura sufera si ea din intermitenta alocarii fondurilor, fiind totusi mult peste nivelul unei tari ca Romania, de exemplu. Exista strazi si autostrazi destul de bune, infrastructura feroviara nu este insa foarte dezvoltata (nici nu am vazut linii electrificate). In plus, totul este privatizat si fragmentat - de exemplu la Buenos Aires sunt o gramada de firme care au in concesiune diferite trasee de autobuze, nu este una singura pentru tot orasul. Asta naste concurenta, e adevarat, dar si un haos destul de mare pentru utilizatori.
Am vazut la Buenos Aires si gara si terminalul pentru autobuze - in timp ce gara era mai mica decat Gara de Nord din Bucuresti, iar peroanele erau inchise cu garduri de metal si pazite - solutie care nu ar putea fi aplicata in cazul unui trafic intens - terminalul de autobuze era o cladire de cateva sute de metri lungime, unde veneau si plecau cateva autobuze pe minut. Asta in cursul serii, in Argentina fiind foarte dezvoltat transportul de noapte cu autocarul. Aceste autocare au diferite clase de confort, in functie de cat de mult se poate apropia fotoliul de un pat. La prima clasa fotoliul chiar se transforma intr-un pat de doi metri lungime, si este confortabil. Se servesc si cina si micul dejun la bord.
Asadar, la distante pana in 2000 de kilometri si pentru cine nu vrea sa plateasca de doua ori mai mult ca sa mearga cu avionul, recomand acest mijloc de transport.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu