duminică, 29 septembrie 2013

Catania – Sicilia



Pentru prima dată am ajuns în sudul Italiei, în Sicilia. Deși am stat foarte puțin, reîntâlnirea cu Mediterana a fost reconfortantă! Chiar dacă era sfârșit de septembrie, vremea era încă frumoasă, cu temperaturi maxime de 26-28 de grade afară și temperatura apei peste 23-24. 

La Catania și prin împrejurimi coasta este destul de abruptă și sunt doar câteva plaje cu nisip, artificiale. Acest lucru este explicabil prin vecinătatea vulcanului Etna. Unde am fost eu, la Santa Tecla, hotelul are iesire directă la mare, pe niște scări. Apa era foarte foarte limpede și, așa cum am scris mai sus, caldă. Chiar nu m-a deranjat deloc absența plajei cu nisip, erau șezlonguri și umbreluțe pe niște terase între clădirile hotelului și mare. Avea și o piscină, care arăta foarte bine dar avea apa mai rece decât cea a mării și oricum, preferam marea. Hotelul era frumos, și în prima seară acolo am avut parte și de animație, muzică și dans afară pe terasă.

Prin Catania am fost doar într-o seară, când ne-am plimbat un pic prin centru. Sunt câteva clădiri mai interesante dar altfel, destul de murdar așa orașul, nu se compară cu cele din nordul Italiei. Nu comentez aici motivele, probabil le intuiți.

Poate că și faptul că am fost la distanță de doar câteva zile pe litoralul bulgăresc și aici în Sicilia m-a făcut să compar cele două locuri și, deloc surprinzător, Mediterana câștigă detașat. Acum, puteți zice că-s subiectiv – poate că sunt un pic îndrăgostit de Italia și Mediterana, corect – dar cred că și mulți care-s mai obiectivi cred la fel.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu