duminică, 29 septembrie 2013

Bulgaria


Am fost două zile în Bulgaria, pe litoralul Mării Negre, la Nisipurile de Aur (Golden Sands). Cam spre sfârșit de sezon, ce-i drept, după 15 septembrie. Hotelul de 4 stele (un all-inclusive) în care am fost cazați era bunicel, mancarea era destul de variată (stând doar două zile nu știu cât varia în timp), avea și o piscină exterioară pe care însă n-am folosit-o din cauza vremii.

Stațiunea în general nu m-a impresionat deloc, faleza e plină de dughene, un fel de talcioc foarte întins, unde într-adevăr am văzut lucruri mai ieftine decât la noi, dar dădea un aer care mie nu mi-a plăcut. Plajele erau în mare parte închise, contra-cost, iar cele libere nu păreau a fi curățate. Îmi pot imagina că în sezon, când probabil e super-aglomerație, mi-ar plăcea și mai puțin.


În schimb, pe drumul spre România (am fost cu mașina), am găsit niște locuri foarte frumoase sau pitorești. În afară de capul Kaliakra, unde sunt amenajări pentru turiști, am continuat pur și simplu pe drumul 901 în loc de 9 (acesta fiind un fel de drum național la ei) și deși erau zone de asfalt prost, acesta era cât de cât plombat, și am mers astfel pe lângă mare, mai ieșind spre dreapta ca să mă apropii de malul mării din când în când.

După ce am revenit pe drumul 9, am mai făcut o deviere spre Krapets, unde am găsit o plajă mai sălbatică așa, cu câte o mașină ”campată” la câteva sute de metri. Acolo am intrat și-n apă, extrem de limpede deși foarte rece și cu câteva meduze. Asta a mai salvat impresia medie despre călătorie.

În concluzie: am văzut multe chestii în părăsire (clădiri, camping de căsuțe, pontoane), dar sunt bune ocazii de fotografiat, și apoi se zice că partea mai frumoasă a litoralului este de la Varna spre sud de fapt. Eu dacă aș mai merge la mare în Bulgaria, vara, cred c-aș evita ”resort-urile” renumite, cred că e o destinație mai potrivită pentru camping.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu