miercuri, 29 februarie 2012

Durham, North Carolina


Am fost în interes de serviciu la Durham, North Carolina. Fiind a doua vizită în Statele Unite, am fost neplăcut surprins, prin contrast cu data anterioară, de coada de 1.5 ore de la controlul de securitate la Chicago (unde am avut escală). Aeroportul din Durham este mult mai mare decât mă aşteptam, având în vedere că deserveşte oraşele Durham şi Raleigh, care au în total abia vreun milion de locuitori.

Durham este situat aproape la jumătatea distanţei între New York şi Florida, la mai puţin de 100km de coasta Atlanticului. La sfârşitul lui ianuarie, când în România erau maxime de -10 grade, acolo erau cam +20. Oraşul este renumit pentru centrul universitar şi centrele medicale - aici este o concentrare de spitale de top, superspecializate, cum n-am mai văzut nicăieri. Totul la scară americană, adică spaţii enorme între clădiri enorme, cu parcări supraetajate enorme. Oraşul este incredibil de întins pentru cei 2-300 de mii de locuitori! Am mers vreo oră cu autobuzul pentru a-l traversa.

Campusul se întinde pe aproape 3000 de hectare! Parcuri, clădiri moderne sau cu tentă veche dar unitare ca arhitectură, multe spaţii verzi, transport in interiorul campusului... Totul pentru ca studenţii, cadrele didactice şi cercetătorii să se poată concentra asupra a ceea ce au de făcut cu randament maxim.

Oamenii sunt şi aici foarte săritori şi de treabă - cam greu de înţeles însă când vorbesc în dialectul local. Majoritatea negri, care chiar vorbesc aşa cum îi vedem prin filme.

A fost o experienţă frumoasă vizita la Durham, am văzut o combinaţie interesantă între un orăşel modest şi un mare centru universitar şi ştiinţific.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu